متدولوژی SCRUM

"راهنمای اسکرام" جزوه ای ۱۵ صفحه ای از قواعد بازی شطرنج!

ابداع کنندگان اسکرام یعنی جف سادرلند و کن شوابر درباره ی اسکرام جزوه ای را با عنوان “راهنمای اسکرام” منتشر کرده اند.

این جزوه ی کوچک و تقریبا ۱۵ صفحه ای، به نقل از نویسندگان آن، “کتاب قواعد نهایی اسکرام و مستندسازی خود اسکرام” است.

آنها این مستند را معادل قواعد بازی شطرنج می دانند، چرا که “توضیح می دهد که مهره ها چگونه حرکت کنند، نوبت بازی چگونه عوض شود، برنده کیست و غیره”.

اگر به تیم اسکرامی فقط “راهنمای اسکرام” را بدهید و انتظار نتایج مطلوبی داشته باشید، مثل این است که جزوه ای ۱۵ صفحه ای از قواعد شطرنج را به یک بازیکن مبتدی بدهید و انتظار داشته باشید که وی بازی قابل قبولی را پس از مطالعه ی آن انجام دهد.

به همین دلیل، “راهنمای اسکرام” نمی تواند به تنهایی مرجع کاملی باشد.

“کتابچه SCRUM” تلاش می کند تا جای خالی مرجعی واحد و خلاصه برای اسکرام را پر کند.

از سوی دیگر تجربه نشان می دهد که اگر استفاده از فناوری و دانش نوین با آموزش و استفاده از مراجع معتبر همراه نباشد، به بیراهه خواهد رفت.

ناگفته پیداست که مطالعه ی کتاب های مناسب و موثق یکی از راه های جلوگیری از ورود به چنین بیراهه هایی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.